04-9981519 | 051-2707950

יהדות ומחשבת ישראל | מחשבת ישראל

שבע אימהות הנשים הגדולות בתנך / יוכי ברנדס

מספר קטלוגי: 062512006284

מחיר: 94 ₪     מחיר אובוק: 84.6 ₪


זמן אספקה 7-10 ימים

יוכי ברנדס (1959)

 

Yochi Brandes

 

 יוכי (יוכבד) ברנדס (לבית רבינוביץ) נולדה בחיפה. בת למשפחת אדמו"רים חסידית. למדה בבתי-ספר חרדים של רשת בית- יעקב בפתח-תקוה ובחיפה. המשיכה בלימודים אקדמיים במכללת ירושלים התורנית ולאחר מכן באוניברסיטת בר-אילן. היא השלימה תואר שני ביהדות במכון שכטר של התנועה הקונסרבטיבית בירושלים.  היא לימדה משך שנים רבות תנ"ך ומחשבת ישראל בבתי-ספר שונים, וכתבה תוכניות לימודים בתנ"ך וביהדות. מזה כעשר שנים היא מלמדת בבית-המדרש של בית שמואל בירושלים ומרצה בפורומים שונים בנושאי ספרות ויהדות.  במקביל לכתיבתה הספרותית, הקימה ברנדס בשנת 1999 במסגרת הוצאת ידיעות אחרונות את הסדרה יהדות כאן ועכשיו, שבה יצאו עד כה יותר מ-50 ספרים. ברנדס מעורבת מפעם לפעם בנושאים ציבוריים אקטואליים, בעיקר כמרואיינת בתוכניות רדיו וטלביזיה. באמצע שנות השמונים הגישה פינה בתוכנית הטלביזיה "צירופים" ופרסמה משך כשנתיים טור קבוע בעיתון "מעריב". גם כיום היא מפרסמת לעיתים מאמרים בעיתונים שונים, שחלקם מעורר תגובות סוערות.

"כתיבתה של ברנדס שואבת את השראתה מארון הספרים היהודי על כל רבדיו: התנ"ך, ספרות חז"ל, ההלכה, התפילה, הקבלה והחסידות, וספריה מתארים פרקים מרכזיים בתולדות הציונות. הסיפור הקצר הראשון שכתבה ברנדס, מספר אפס, התפרסם רק לאחר שנים. בשנת 1996 פרסמה בכתב-העת אלפיים את הסיפור הקצר מאדים. זהו סיפורה של אשה חרדית צעירה והסוד הנורא שהיא נושאת עימה לגבי לידת ילדה הבכור, שלו חיכתה שנים. הסיפור קרוב בנושאיו ובסגנונו לרומן הראשון של ברנדס, גמר טוב, שהתפרסם בשנת 1997 בהוצאת הקיבוץ המאוחד. הספר, שהפך מיד לרב-מכר והקנה לברנדס את פרסומה כסופרת, מתאר את קריסתם הטראגית של נישואיהם של שרה ובנימין, בני-דודים שגדלו בעולם החרדי-חסידי של בני ברק, וחושף בהדרגה את הביוגרפיה המשפחתית שהביאה לכישלונם הבלתי-נמנע של הנישואים. הספר משופע בתובנות לגבי השינויים שחלו בעולם החרדי האשכנזי בשני הדורות האחרונים. ברנדס משלבת את סיפורם העכשווי של שרה ובנימין במאורעות מתקופת מלחמת העולם השנייה, שילוב תקופות שיהפוך לסימן היכר של יצירתה בהמשך. הספר יצא שנית בשנת 2003. הרומן השני של ברנדס, הגר (הוצאת ידיעות אחרונות), מספר את סיפור אהבתם הסוערת וההרסנית של תלמיד ישיבה ממאה שערים וקיבוצניקית מעין-שמר, שנפגשו בפלמ"ח במהלך מלחמת העצמאות. במקביל מסופר סיפורה של הנכדה הירושלמית, שיוצאת לאחר חמישים שנה, בעקבות משבר אישי, להתחקות אחר אהבת הנעורים הטראגית של סבה ולנסות להבין את פשר הכוחות הסמויים השולטים בחייה שלה. בשנת 2005 עיבדה ברנדס את הספר למחזה, שהועלה כהצגת יחיד של השחקנית הדס קלדרון במסגרת פסטיבל תיאטרונטו, וממשיך להיות מוצג מאז. לכבות את האהבה (2001) מספר על סטודנטית המחליטה לכתוב רומן היסטורי על כת ים-המלח, ובמהלך הכתיבה מתוודעת לאהבת הנעורים של אמה לגבר בעל כוח משיכה כובש וסודות אפלים. הרומן עוסק בקשר הטעון והמסובך בין האם והבת, באהבות ובבגידות, ובחיפוש המבטיח אך גם מאיים אחר משמעות רוחנית. הרומן גם מתחקה אחר גלגוליה של הציונות הדתית – מן "המזרחי" של ימי טרום המדינה ועד לקבוצות וזרמים שונים בציבור המתנחלים של ימינו. גרעינים לבנים (2003) מתמקד בכוחו של סיפור, בדרכים השונות בהן אנו בוחרים לספר סיפור, ובכוח הטמון בו להשפיע על חיינו ולשנותם. הרומן טווה במקביל את סיפוריהן של שתי נשים הנעות בין פריצת מסגרת לרצון להשתייך, בהפרש של מאה שנה זו מזו – האחת בימי העלייה הראשונה, והשנייה בישראל של ימינו. הספר מתאר מגוון מערכות יחסים נפתלות ומסובכות בין נשים לגברים שבחייהן: בין בנות לאבותיהן, בין אמהות לבניהן, בין רעיות לבעליהן ובין אוהבות לאהוביהן. ספרה האחרון של ברנדס, וידוי (2005), הוא רומן רחב יריעה, החוזר ועוסק בנושאים שהעסיקו את הסופרת בספריה הקודמים – כוחם של סיפור ויצירה אומנותית להשפיע על חיינו והאופן שבו כל פירוש מחודש של העבר מעצב את ההווה; שאלות של גורל ובחירה; מקומן של נשים בעולם גברי; התמודדות עם אשמה ועם כפרה. הרומן פותח בפרעות קישינב בראשית המאה העשרים, מתמקד בתחיית התרבות העברית באודסה ובתל אביב הקטנה, ומתסתיים במדינת ישראל של תחילת המאה ה-21."

יוכי ברנדס נשואה ואם לארבעה ילדים. 

[מקורות:  ויקיפדיה, גרנות²]



ניתן לרכוש את הספר שבע אימהות הנשים הגדולות בתנך ישירות באתר באמצעות הוספתו אל סל הקניות - הקניה באתר מאובטחת ובטוחה. לחילופין ניתן להתקשר אל החנות ולבצע רכישה טלפונית.



ספרים נוספים מאת יוכי ברנדס:

Blacknet.co.il  בניית אתרים