04-9981519 | 051-2707950

העידן החדש ומיסטיקה | העידן החדש ומיסטיקה

חמשת עמודי החכמה הסינית / לאו צה מו צה שון צה חאן פי צה צואנג צה

שנת הוצאה: 2011
מספר קטלוגי: 041800010394

מחיר: 118 ₪     מחיר אובוק: 106.2 ₪


זמן אספקה 7-10 ימים

התוכל להיות מואר ומודע, ללא ידע?
הספר "חמשת עמודי החכמה הסינית" מאגד בתוכו תרגומים מבוארים ומוערים של חמשת הפילוסופים הסיניים שהשפיעו על ההגות בסין בתקופת "המדינות הלוחמות" – לאו-צה מחבר ספר הדרך והסגולה, מו-צה, שון-צה, חאן פי-צה וצ´ואנג-צה. לכתבי חמשת החכמים הייתה השפעה על ההגות, התרבות וההתפתחות הפוליטית של סין מקובץ של מדינות קטנות לענק תרבותי, כלכלי ופוליטי, השפעה הגדולה מהשפעתם של מלכים, מצביאים ובני אצולה שעמדו בצמרת השלטון.
 
פעם חלם צ´ואנג-צה שהוא פרפר, מרפרף בכנפיו ומעופף לו סביב בחופשיות, מאושר בחלקו ועושה כאוות נפשו. הוא לא ידע שהוא צ´ואנג-צה. פתאום התעורר ומצא את עצמו באופן מוצק וברור, שאין לטעות בו, אותו צ´ואנג-צה מתמול שלשום. רגע שפשף את עיניו במבוכה, ופתע התעוררה בו תהייה גדולה: כעת לא ידע אם הוא צ´ואנג-צה שחלם שהוא פרפר, או פרפר שחולם שהוא צ´ואנג-צה. הרי ודאי יש אבחנה כלשהי בין צ´ואנג-צה לפרפר! זה נקרא "שינוי הצורה של הדברים".
 
קטע קצר זה שכתב צ´ואנג-צה משקף יותר מכל את תוכנו של הספר – ניסיון אדיר ממדים ללמד שליטים, שרים ואנשים "רגילים" לבחון את ההתנהגות האנושית, ההגדרות האנושיות והמוסכמות הרווחות תוך הצמדות לתורה פילוסופית המאמינה כי מהות הכול טמונה בדרך הגדולה – הטאו הנצחי והבלתי משתנה. "טאו, אם תבחן אותו, לעולם יהיה ריק, ולעולם אינו נמלא. בריקנותו האינסופית נמצא מקורם של כל הדברים, במעמקיו לעולם ועד יישאר. אינני יודע זרעו של מי הוא, אך נראה הוא כקודם לטבע היקום עצמו – כותב לאו-צה".
 
ספר רחב יריעה הנותן תמונה שלמה ומפורטת של ההגות והפילוסופיה שהתגבשה בסין לפני כ-2500 שנים.

ניתן לרכוש את הספר חמשת עמודי החכמה הסינית ישירות באתר באמצעות הוספתו אל סל הקניות - הקניה באתר מאובטחת ובטוחה. לחילופין ניתן להתקשר אל החנות ולבצע רכישה טלפונית.



ספרים נוספים מאת לאו צה מו צה שון צה חאן פי צה צואנג צה:

Blacknet.co.il  בניית אתרים