04-9981519 | 051-2707950

עיון | מדעים מדויקים

שגיאות גאוניות / מריו ליביו

שנת הוצאה: 2014
מספר קטלוגי: 055000002134

מחיר: 98 ₪     מחיר אובוק: 88.2 ₪


זמן אספקה 7-10 ימים

כולנו שוגים. איש מאיתנו אינו מושלם. אפילו לא גדולי הגאונים בהיסטוריה. צ´רלס דרווין, לורד קלווין, ליינוס פולינג, פרד הויל ואלברט איינשטיין היו מדענים מזהירים, כולם כאחד. כל אחד מהם תרם תרומות כבירות לתחומו – אבל כל אחד מהם גם נכשל קשות בשגיאות.

דרווין, הוגה תיאוריית הברירה הטבעית, לא הבין כי כללי התורשה ששימשו אותו סתרו באופן מוחלט את התיאוריה שלו. לורד קלווין, גדול המאורות המדעיים של בריטניה בשעתו, שגה קשות בחישוב גילו של כדור הארץ. ליינוס פולינג, הכימאי המוביל בעולם (שהיה עתיד לזכות בפרס נובל בכימיה) בנה מודל שגוי לחלוטין של מולקולת הדנ"א. האסטרופיסיקאי פרד הויל שלל בתוקף את רעיון "המפץ הגדול" כנקודת ההתחלה של היקום זמן רב לאחר שהצטברו ראיות רבות לנכונותו. ואלברט איינשטיין, שם נרדף לגאוניות, העלה ספקולציות מופרכות על הכוחות המונעים את קריסת היקום – שבהמשך פילסו את הדרך לרעיונות חדשניים.

 

חמשת המדענים האלה הרחיבו את ידיעותינו על החיים עלי אדמות, על התפתחותו של כדור הארץ ועל התפתחות היקום, למרות שגיאותיהם – ודווקא בגללן. שגיאות הנובעות מחשיבה יצירתית ומחדשנות הן חלק חיוני של התהליך המדעי. כדי להשיג פריצות דרך דרושים האומץ להסתכן והיכולת להתייחס לשגיאות לא כאל מכשול אלא כזרז לפתיחת אופקים חדשים.

 

שגיאות גאוניות, ספרו המבריק של מריו ליביו, הוא סיור מאיר עיניים בעולם המדע – וסקירה מלאת תובנות של הגורמים הפסיכולוגיים שגרמו לשגיאותיהם של חמשת המדענים המופלאים הללו

 

"יש אומרים שגאון הוא מי שמסוגל לעשות את כל השגיאות האפשריות בזמן הקצר ביותר. גאוניותו של ליביו מתבטאת ביכולתו להראות עד כמה רבים הדברים שלמדנו משגיאות כאלה."

אדם ריס, חתן פרס נובל בפיסיקה, 2011

 

"מריו ליביו הוא איש אשכולות: מדען, בלש ומספר־סיפורים מחונן. בשגיאות גאוניות, מלאכת מחשבת אינטלקטואלית מרהיבה, הוא מוכיח לנו שוב שהוא גם אחד ממחברי המדע הפופולרי הטובים ביותר בגלקסיה."

פרופ´ סטיבן סטרוגץ, אוניברסיטת קורנל

 

"מריו ליביו מציג את תגליותיהם של חמישה מדענים דגולים, ומראה כיצד נבעו מתוך בלבול ומחלוקת. מחקריו המעמיקים מפריכים כמה אגדות שזכו לתפוצה באמצעות ביוגרפיות פחות דקדקניות. אין צורך להיות מדען כדי להתפעל מהספר הזה, המלומד, הנבון והכתוב להפליא."

מרטין ריס, האסטרונום המלכותי של בריטניה

 

"בסגנונו הקולח מסביר מריו ליביו כיצד רבות מהתגליות החשובות של המדע נולדו מתוך התחלות כושלות או מבואות סתומים."

לורנס מ´ קראוס, אוניברסיטת המדינה של אריזונה

מאת מחבר רבי המכר חיתוך הזהב, שפת הסימטריה והאם אלוהים הוא מתימטיקאי?

 



ניתן לרכוש את הספר שגיאות גאוניות ישירות באתר באמצעות הוספתו אל סל הקניות - הקניה באתר מאובטחת ובטוחה. לחילופין ניתן להתקשר אל החנות ולבצע רכישה טלפונית.



ספרים נוספים מאת מריו ליביו:

Blacknet.co.il  בניית אתרים