04-9981519 | 051-2707950

ארץ ישראל | אלבומים ישראל

סודות גליליים / אמנון גופר

מספר קטלוגי: 003200210842

מחיר: 129 ₪     מחיר אובוק: 116.1 ₪


זמן אספקה 7-10 ימים

   

את אבו-חליל פגשתי בחתונה של אמירה היפה. זה היה בקיץ שאחרי הגשם הגדול.

"תבוא אלי ונצא אל החקורה?" שאל, ומבלי לחכות לתשובה קם ואני בעקבותיו...

חקורה היא בוסתן קטן, מקום אינטימי שבין הפלאח לאדמתו ויותר מכך, בין הפלאח לעצמו.

שם בחקורה הוא נוטע עציו, בוצר גפניו, אור את תאניו ומתיר לעצמו את החופש שאפילו ביתו לא נותן לו. החקורה היא הבית השני שלו...

בשתיקה הלכתי אחריו. מדי פעם עצר והביט אל הכביש שעובר בהר ממול, נאנח, מלמל כמה מילים והמשיך ללכת.

יש לו לאבו-חליל מבט מיוחד שכזה, כאילו אוצר מאחריהן את כל חכמת האדמה. פסענו בין הטרסות והזיתים, נכנסנו לשביל קטן בסבך ולפתע מצאתי עצמי בחלקת האלוהים הקטנה שלו.  שם בין עצי הרימון והמייש, שני עצי פיסטוק (בוטנה בעברית) וערוגת חצילים זרמו מימיו של עין טיריא, נושקים את שורשי העצים ומקיפים באהבה את ערוגת החצילים. שם זרמו החיים האמיתיים. ושם, במפגשים נדירים, על פינג´אן קפה ואיוושת רוח חרישית למדתי את סודות הגליל.

אבל צריך ללכת לנקודת ההתחלה...

בשנת 1999 אחרי 22 שנות שירות צבאי ושנתיים נוספות של שליחות בדרום אמריקה, ניהלתי תחנת רדיו אזורית ששכנה בבית מלון קטן בלב הגליל. מנהל המלון שידע את חיבתי אל הטבע, פנה אלי יום אחד וביקש שאקח לטיול באזור אורח סקרן. לא תיארתי לעצמי שתוך שבועיים אתפטר מתפקידי ואצא למסע ארוך אל משעולי הגליל וסמטאות כפריו.

מפגש אקראי עם הצלמת עדי אדר שצילומיה המופלאים מעטרים את דפי הספר, הספיק כדי שיבשיל רעיון כתיבת "סודות גליליים" האוצר בתוכו את סיפוריהם ותמונותיהם של מקומות, אך יותר מכל את סיפוריהם של אנשים ואורחות חייהם. הספר מאיר פינות נסתרות ואנשים מיוחדים העושים את הגליל למה שהוא באמת.

למדתי שהכנת המלוחייה היא בעצם קבוצת תמיכה משפחתית ושמסיק הזיתים הוא גיוס חמולתי כאיסוף לוחמים אלי קרב. מאחרי המראות הפעולות וההתרחשויות מסתתר לו עולם שלם של תרבות, מנהגים, ערכים ואמונות המגלים טפח ומסתירים טפחיים ורק מי שבידו הסבלנות יוכל לפצח את סודותיו.



ניתן לרכוש את הספר סודות גליליים ישירות באתר באמצעות הוספתו אל סל הקניות - הקניה באתר מאובטחת ובטוחה. לחילופין ניתן להתקשר אל החנות ולבצע רכישה טלפונית.



ספרים נוספים מאת אמנון גופר:

Blacknet.co.il  בניית אתרים